StartFrågor och svar / För kontaktperson

För dig som kontaktperson

Här hittar du frågor och svar angående det mesta som berör ditt uppdrag som kontaktperson

Ja, det kan du absolut vara. Som ledare kommer du i ditt admin-konto ha olika vyer för ev. olika gruppers försäljning.

Ja, detta gör du enkelt när du är inloggad som admin.  

I inloggat läge går du in på sidan ”Grupp” och tittar under rubriken ”Deltagare”. Där ser du en 8-siffrig kod som hör till varje säljare. Denna kod är personens pinkod.

Varje säljare får sin pinkod via SMS, så om man inte aktivt raderar detta SMS så finns alltid pinkoden till hands.

I appen kan du skicka meddelande till alla säljare som är registrerade till er säljgrupp. Detta gör du genom att klicka på den lilla pilen högst upp i högra hörnet. När du skickar ett meddelande får alla säljare som är inloggade en notis om detta.

Ibland händer det dock att säljare loggas ut (det kan t.ex. ske vid databasuppdateringar och är inget vi kan styra över). Så extra viktig information (t.ex. deadlines) bör skickas ut även via mail eller liknande för att säkerställa att informationen når ut till samtliga.

Som inloggad admin/kontaktperson ser du väldigt klart & tydligt vad gruppens totala förtjänst uppgår till i realtid. Du ser även hur många produkter (godkända beställningar) som gruppen sålt. Vill du ha mer detaljerad info om en speciell beställning finns detta under sidan ”Ordrar”. Du kan även exportera ut alla beställningar i excel-format vid behov.

Det gör du enkelt genom att maila, ringa eller SMSa din kontaktperson på KlassParmesan. Så snart vi får information om att ni är klara så låses er försäljning (webbshoppar släcks ner och kontaktperson/säljare kan inte längre redigera antalet produkter eller status på beställningar).

Vi levererar alltid till er inom 14 dagar från att vi mottar slutgiltig beställning. Efter avslutad försäljning vill många grupper ta någon eller några dagar att säkerställa att alla säljare lämnat in, vilket vi givetvis ger utrymme för.

Exakt leveransdatum kommer vi fram till i samråd med kund för att göra denna så passande som bara möjligt.

Leveransadress & mottagare bestäms av kund. Vi skickar till valfri adress inom Sveriges gränser.

När du skickar in ordern på gruppens beställning anger du vem/vilka som ska stå som mottagare och adress dit produkterna ska levereras.

Du kan välja mellan leverans till privatadress, arbetsplats, föreningslokal eller skola. 

Våra ordinarie leveranser är fraktfria, oavsett volym.

I grunden behöver du eller någon annan ta emot och kvittera leveransen.

Chauffören kontaktar dig ca 30-60 min innan leverans för att säkerställa att mottagaren finns på plats.

Om du önskar kan chauffören lossa försändelsen på lämplig plats – ansvar för leverans övergår däremot till dig vid det ögonblick lasten är lossad. Vill du ha ett sådant upplägg behöver du skriftligen meddela oss detta.

Om önskan om detta inte skriftligen inkommit och chauffören inte får kontakt med mottagaren, samt om ingen finns på plats att ta emot kommer chauffören ta med sig försändelsen tillbaka utan att lossa. Då debiteras mottagaren/säljgruppen en så kallad ”bom-körningsavgift” som motsvarar KlassParmesans extra kostnader för detta.

Ordinare leverans är alltid fraktfri.

Försök leverera produkterna till slutkund snarast möjligt. Parmesanost är en kylvara men eftersom den kommer vakuumförpackad klarar den sig bra en kortare period i rumstemperatur ifall kylskåp inte finns att tillgå. I Italien förvaras parmesanost ofta svalt, men inte kylt, (t.ex. i en källare) så varken kvalitet eller hållbarhet påverkas.

Undvik höga temperaturer (t.ex. en varm bil under soliga dagar) och minusgrader.

  1. Kontrollera att alla kartonger är hela och oskadda innan du skriver på att du har tagit emot leveransen. Om kartonger är skadade, ring oss omgående på 010-1780300.
  2. Räkna antal produkter. Ställ upp det olika produkterna i varsin hög och kontrollera att antalet av varje produkt stämmer. Om det inte stämmer ring oss omgående på 010-1780300.
  3. Dela upp samtliga deltagares produkter innan utdelning sker. Då undviks förväxling mellan produkter eller att deltagare får för mycket eller för lite, vilket tar tid att reda ut. Gör uppdelningen under lugna förhållanden utan stress. Använd excel-exporten du fått skickad till dig från din kontaktperson på KlassParmesan (denna kan du även exportera själv som inloggad admin). Om det inte stämmer ring oss på 010-1780300 innan utdelning.